7 września 2022

Własny kebab. 4 kroki do sukcesu lokalu

 
Własny kebab. 4 kroki do sukcesu lokalu

Kebab jest potrawą niezwykle popularną w Polsce. W wielu miastach pojawia się coraz więcej lokali gastronomicznych oferujących to danie. Jak założyć własny biznes bazujący na przygotowaniu kebabów, by osiągnąć sukces? Jak założyć własny kebab?

Własny kebab a analiza rynku

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek biznesu warto zapoznać się z aktualną sytuacją na rynku. Znaczenie ma m.in. liczba lokali oferujących kebab, które znajdują się w okolice. Oprócz tego warto sprawdzić, ilu potencjalnych klientów odwiedzi Twoją restaurację czy budkę.

Analizowanie rynku często trwa tygodniami, jednak warto się na nią zdecydować. W ten sposób można znacznie łatwiej określić opłacalność biznesu w konkretnym miejscu. Analizę tego typu przeprowadzają profesjonalne firmy z doświadczeniem. Jeśli chodzi o danie, jakim jest kebab, własny biznes otworzony we właściwym miejscu może być niezwykle opłacalny.

Własny kebab - restauracja

Jakość i pochodzenie mięsa

Jeśli planujesz założyć własny biznes kebab, kluczowa jest jakość mięsa. Stanowi ono bowiem główny składnik większości wariantów tej potrawy. Jeśli mięso jest stare i słabo doprawione, będzie niesmaczne. Gdzie można kupić mięso do kebaba, które spełni oczekiwania Twoich klientów?

Mięso do kebaba musi pochodzić ze sprawdzonych źródeł. Warto skorzystać z oferty hurtowni, które zaopatrują się u lokalnych hodowców. Znaczenie ma świeżość tego typu produktów spożywczych, ich ewentualne doprawienie oraz obróbka termiczna. Na rynku znaleźć można bowiem zarówno surowe mięso do kebaba, jak i częściowo przygotowane do spożycia. To zwykle baranina, cielęcina, a w wielu lokalach gastronomicznych także kurczak.

Własny kebab - mięso

Odpowiednie menu we własnym kebabie

Aby stworzyć własny biznes kebab, który będzie cieszyć się popularnością wśród potencjalnych klientów, warto pomyśleć o odpowiednim menu. Z założenia potrawa ta nie powinna zawierać wieprzowiny. Jest to niezgodne z religią wyznawaną na terenach, z których pochodzi kebab. Warto więc oprzeć swoją ofertę na baraninie czy cielęcinie. W Polsce jest wielu zwolenników tej potrawy w wersji drobiowej. Można poszerzyć o nią menu w sytuacji, gdy zauważysz duże zainteresowanie takim daniem.

W menu warto umieści też wegetariańską wersję kebaba, czyli tradycyjny falafel. Oprócz tego można postawić także na mniej typowe propozycje stworzone z myślą o osobach, które eliminują ze swojej diety mięso. Obecnie trend ten jest niezwykle powszechny, dlatego budka z kebabem przyjazna dla klientów o różnych nawykach żywieniowych może przyciągnąć większą liczbę zainteresowanych osób.

Znaczenie ma też możliwość wybrania kebaba w kilku rozmiarach, a także zdecydowania, czy dodatki i mięso mają być umieszczone w bułce, czy picie lub cienkiej tortilli. Klienci cenią sobie szeroką ofertę. Wato jednak, by była ona tak uniwersalna, by pozwalać na szybkie przygotowywanie potrawy, nie narażając lokalu na dodatkowe koszty.

Jakość dodatkowych składników

Kebab bazuje przede wszystkim na mięsie. Nie można jednak zapominać o tym, że towarzyszą mu również inne dodatki. Mowa tu przede wszystkim o warzywach czy sosach. Obecnie konsumenci są oraz bardziej wymagający, stawiając przede wszystkim na świeżość i doskonały smak. Z tego powodu dobrym pomysłem jest przygotowywanie surówek i sosów samodzielnie. To świetny sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji, która na rynku związanym z kebabem i innymi daniami tureckimi jest dość duża.

Warto, by wszystkie składniki były świeże i pochodziły od sprawdzonych producentów. W cenie jest również możliwość personalizacji zamówienia. Mowa tu m.in. o usunięciu niektórych składników czy zastąpieniu ich innymi.

Jak widać własny kebab biznes nie musi być biznesem trudnym do prowadzenia. Sprawdź także, jak otworzyć kebab, aby poznać szczegóły prowadzenia.


Facebook, LinkedIn

Certyfikaty jakości

Ostatnio na blogu

Własny kebab. 4 kroki do sukcesu lokalu

Własny kebab. 4 kroki do sukcesu lokalu

Kebab jest potrawą niezwykle popularną w Polsce. W wielu miastach pojawia się coraz więcej lokali gastronomicznych oferujących to danie. Jak założyć własny biznes bazujący na […]

Zaopatrzenie gastronomii, czyli gdzie właściciele lokali kupują świeże i wysokiej jakości mięso?

Zaopatrzenie gastronomii, czyli gdzie właściciele lokali kupują świeże i wysokiej jakości mięso?

Wiele lokali gastronomicznych opiera swoją ofertę na daniach mięsnych. Aby jednak mogły one smakować odpowiednio, konieczne jest zaopatrzenie się w wysokiej jakości produkty. Gdzie znaleźć […]

Jak znaleźć dobrego producenta mięsa do kebabu?

Jak znaleźć dobrego producenta mięsa do kebabu?

Kebab to potrawa, która bazuje przede wszystkim na mięsie. To właśnie jego jakość wpływa na jej ostateczny smak. Aby kebab był pyszny, konieczne jest zakupienia […]

Zobacz wszystkie wpisy

Dane kontaktowe

Masarnia Marek Stępnik
ul. Jagiełły 3, 74-400 Dębno

tel./fax: 95 760 24 17
email: biuro@izmir.pl

NIP: 597-100-44-11

Dane kontaktowe